جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

تفاوت پاركت با كفپوش

۱۲ بازديد

تفاوت بين كفپوش و پاركت در زمان فروش پاركت در اين است كه كفپوش از جنس PVC است و يا به عبارتي پلاستيكي مي باشد و از امتيازات آن قابل شستشو بودن آن است، اما پاركت از جنس چوب مي باشد.

كفپوش هاي پي وي سي از موادي به نام پلي ونيل كلرايد تشكيل شده اند كه به عنوان متريال اصلي و يك لايه دكوراتيو كه نمايي كاملا مشابه چوب طبيعي و پاركت را دارد و يك لايه محافظ كه بر روي آن كشيده شده است.

 

ظاهر كفپوش پي وي سي كاملا شبيه پاركت بوده و فرق آنچناني با هم ندارند تفاوت اصلي آنها در متريال آنهاست و مقاومتشان به علت لايه محافظ شيشه اي لمينيت ضد خشي است كه بر روي پاركت كشيده شده است.

 

نصب كفپوش نسبت به پاركت زمان بيشتري مي برد، كفپوش ها را معمولا در فضاهاي اداري و تجاري استفاده مي كنند كه نياز به شستشوي مداوم است. در منازل مسكوني معمولا فقط در آشپزخانه ها و راه پله ها كه احتمال ريزش آب همواره وجود دارد نصب مي شود، ولي پاركت معمولا براي كف حال پذيرايي و اتاق ها مورد استفاده قرار مي گيرد.

در زمان فروش پاركت از نظر قيمت، كفپوش از پاركت ارزانتر است اما به دليل گرانتر بودن هزينه نصب و زير سازي، نهايتا قيمت تمام شده كفپوش و پاركت بسيار به هم نزديك است.

از نظر ظاهر و ابعاد، كفپوش تايل و پاركت تقريبا به يك اندازه هستند. به هر صورت پاركت چون از جنس چوب است راه رفتن روي آن احساس بهتري را به انسان مي دهد.

پاركت به صورت كليك نصب مي شود اما كفپوش نياز به چسب دارد.

البته با توجه به اين نكته كه كفپوش پس از نصب، قابليت كندن و نصب مجدد در فضايي ديگر را ندارد و همچنين از نظر زيبايي نسبت به پاركت در رده پائين تري قرار دارد.

از مهم ترين ويژگي هاي كفپوش PVC، ضد آب بودن آن است. كفپوش علاوه بر دوام بالا، خاصيت ارتجاعي خوبي نيز دارد . اين پوشش ها همانند پاركت، عايق حرارتي هستند و كف اتاق را در تابستان خنك و در زمستان گرم نگه مي دارند و اشياي بلوري و چيني نيز در برخورد با آنها به راحتي شكسته نمي شوند .

در ادامه درباره فروش پاركت بيشتر ميخوانيم ...

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.